כיצד בחירת חומרים והשפעות סביבתיות משפיעות על צבע וצלילות המים בבריכת שחייה

כשאנו מתכננים את בריכת השחייה בביתנו, אנו בוחרים את סוג הבריכה- בריכת בטון, פיברגלס או מתועשת, הצורה והנראות הכללית של איך תראה הבריכה בסוף התהליך. בנוסף לכל אלו, אנו רוצים שצבע המים ייראה בדיוק כמו התמונות שמוצגות בקטלוג. לפעמים כשאנו מסתכלים על התוצר המוגמר, אנו רואים שהמים אינם בדיוק תואם לצבע המים בקטלוג. לכך יש מספר סיבות. תנאים סביבתיים יכולים להשפיע על צבע המים בבריכה, עומק המים, השעה במהלך היום וכמובן הסביבה בה נמצאת הבריכה. צבע חרוזי הזכוכית, סוג האבן בגימור יכולים אף הם להשפיע על צבע המים.

עומק המים וצבע המים

כשאנו מסתכלים על מים רדודים, על מדרגות הבריכה, על ספסלים בספא, אנו למעשה רואים את הצבעים של גימור הבריכה. מים עד עומק של כ- שני מטרים אינם משפיעים על צבע המים. בריכה עם גימור בצבע שחור ייצרו צבע בגוון זהב במים רדודים, אך במים עמוקים הצבע ישתנה לירוק אמרלד. ככלל, ככל שהמים עמוקים יותר כך משתנה הצבע לכהה יותר.

זמנים ומזג אוויר

שמיים בהירים מעניקים לצבע המים צלילות יחד עם גוונים שונים. המים בבריכה ביום בהיר, משקפים את צבע השמיים. בהירות השמיים משתנה על פי עונות השנה והאיזור הגיאוגרפי וכך גם השתקפות המים בבריכה משתנה. שמיים מעוננים או בריכה מוצלת יקנו לבריכה צבעים של אפור וכחול ואפילו סוג של חיוורות. במקרים אלו ניתן לראות בבירור את הצבעים של גימור הבריכה ולא את צבע המים. גם שעות היום משפיעות על צבע המים- בשעות הבוקר או הערב הבריכה יכולה להיות בצבעים בהירים או כהים.

השתקפויות במים

לסביבת הבריכה יש השפעה גדולה על צבע המים. בתים, קירות, גדרות ועלים בסביבת הבריכה יכולים לגרום להשתקפות על המים ובכך להשפיע על צבע המים. צמחייה יכולה להפוך את צבע המים לירוק. מים בבריכה שמוקפת עצים ייראו כמעט תמיד בצבע ירוק וכהה ממה שהמים באמת. גם נוף מדברי יכול להשוות למים את גוון הצבע הירוק. גם סלעים ודקורציות שונות כמו חרוזי אבן משפיעים על צבע המים.

צבע המים שלא דרך התמונות

כשאנו צופים בתמונות מקטלוגים של בריכות שחייה, אנו תמיד צריכים לדעת שתמונות אלו צולמו בשעה מסויימת, מזווית מסויימת בעונה מסויימת והכל כדי להציג את הצלילות האופטימלית. איכות ההדפסה ואיכות המצלמה משפיעים על התוצר המוגמר בתמונות הקטלוג. גם אם במציאות תראו שצבע המים בבריכת השחייה שלכם שונה מצבע המים בקטלוג, זה עדיין לא אומר שהמים בבריכה אינם צלולים באותה המידה. הם פשוט מושפעים מהגורמים אותם הזכרנו.

כן חשוב מאוד לתחזק את בריכת השחייה שלכם כל העת על מנת לשמור על צלילות ואיכות המים.

 לייעוץ והכוונה לבחירת בריכת השחייה המתאימה לכם ובחירת חומרים צרו עמנו קשר ונשמח לסייע

 

 

השאר תגובה